tiistai 31. joulukuuta 2013

Vuoden 2013 lupausten arviointia

Katsaus menneeseen:
 
Vuonna 2013:
 
1. Lupaan pitää itsestäni huolta.
 * Olen vielä hengissä, eikös? Lupaus on siis pidetty ainakin jollakin tasolla. :)
 * Olen myös lähtenyt eroryhmään oman henkilökohtaisen terapiani päätyttyä.
 
2. Lupaan asettaa itseni, omat tunteeni ja tavoitteeni etusijalle. Hienovaraisesti.
 * Hmm.. tässä olen onnistunut siinä mielessä, että laitoin avioliitolleni pisteen, koska halusin asettaa itseni ja omat tunteeni etusijalle. 
* Opeteltavaa on vielä, sillä jos joku sanoo "hyppää!", niin meikähän hyppää. 
 
3. Lupaan opetella tunnistamaan omat tuntemukseni ja motiivini, jotta osaan toimia itselleni parhaalla tavalla.
* Olen yrittänyt. Tässä voi aina kehittyä.
 
4. Lupaan luottaa omiin vaistoihini.
* Tätäkin olen opetellut. En luottanut miehen lupauksiin uskollisuudesta ja hyvästä yhteisestä tulevaisuudesta. Tuntuu hyvältä, nyt tuntuu siltä, että olen tehnyt oikeita ratkaisuja vaistoihini luottaen.
 
5. Lupaan olla itselleni armollinen, en vaadi itseltäni liikoja, en vaadi täydellisyyttä.
* Olen antanut itselleni armoa painonpudotusprojektissa. Ei se onnistuisi tällaisessa rumbassa, vaan siitä tulisi vain lisästressiä ja epäonnistumisen tunnetta ihan turhaan. Kunhan elämä vähän tasoittuu ja saan voimia.
* Osaan olla epätäydellisesti täydellinen. ;)
 
6. Lupaan etten muutu tosikoksi, vaikka taivas putoaisi niskaani. Taas.
* Tämän olen onnistunut pitämään hyvin, tosikkoa minusta ei ole saanut kaiken tämän jälkeenkään. :)
 
 
7. Ja lupaan muistaa pitää pyyheliinan valmiina, en ehkä aina mukana, mutta valmiina. ;) (Suosittelen Douglas Adamsin tuotantoon perehtymistä, etenkin viisiosaista Linnunrata-trilogiaa..) 
* Aina valmiina! :)

2 kommenttia:

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Itsellä ainakin stressi (vaikka ei olisi ns. negatiivinen stressi edes) iskee kaiken painon putoamisen jarruvaihteelle. Olenkin tullut siihen tulokseen, että ihan turha kuvitella, että stressin ollessa päällä voisi saada painoa pois.

Toisaalta KRIISIT sitten vastaavasti vie ruokahalun..

Riski Rouva kirjoitti...

Kiitos viestistäsi Kilokiukuttelija! Olet ihan oikeassa! Ihmiskeho on mutkikas kokonaisuus ja sen saa epätasapainoon niin kovin helposti esimerkiksi stressin vaikutuksesta. Ja totta.. kriisit sitten taas erikseen.. Mutta ei kannata stressata siitä että on stressiä, eikä laihdutuksesta kannattaisi koskaan muutenkaan stressata. Kaipa se paino siitä sitten alkaa laskea, kun on sen aika. Sitten kun korvienväli on saatu ensin tolkkuihinsa. :)

Tsemppiä laihdutukseen ja elämään!