sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Mies toivoo vielä..

Mies on tosiaankin ollut viime ajat kovin huomaavainen, suurimmaksi osaksi ainakin. Välillä kiukuttelee ja oikuttelee vanhaan malliin, mutta on yrittänyt olla mieliksi asiassa jos toisessakin. Hän ei esimerkiksi muistanut naistenpäivänä huomioida minua ennen kuin vasta illalla, jolloin totesi että muistaa kyllä tästä lähtien. Hän myös puhuu yhteisistä tulevaisuudensuunnitelmista ja kesäsuunnitelmista kuin itsestäänselvyyksistä, missä käymme, mitä teemme, mitä kotona pitää remontoida jne.

Kävimme miehen pettämisestä ja eroaikeistamme tietämättömillä ystävillämme kylässä ja kotoa lähtiessämme mies kysyi:

Mies: - Etkö voisi laittaa sormuksen sormeen?

Olin hetken hiljaa, minua ärsytti miehen kysymys ja samalla se teki minut surulliseksi.

Riski Rouva: - En kyllä jaksaisi teeskennellä..
M: - Onko se sitten niin selvä sitten, eikö sinun tarvitse enää miettiä? Tätähän kutsutaan harkinta-ajaksi..

Olin taas pienen hetken hiljaa, mietin mitä ja miten sanoisin.

RR: - Kyllä se minun mielestäni on..

Mies kääntyi kannoillaan ja poistui toiseen huoneeseen, minä menin käyttämään koiran pikaisesti ulkona ennen lähtöämme. En laittanut sormusta, mutta kukaan ei sen puuttumista tainnut huomata. Ainakaan kukaan ei kommentoinut mitään. Mies vaikutti hieman ärtyneeltä ja surulliselta, minä taas olin itseeni tyytyväinen, kun en painostuksen alla tinkinyt omista tuntemuksistani. Minusta tuntuu pahalta laittaa sormus sormeen, kun se ei enää merkitse minulle sitä mitä se on aikaisemmin merkinnyt, päinvastoin. Sormuksella on minulle nyt ikävä merkitys, se symbolisoi menetettyä luottamusta, rikottua sydäntä, pettäjää, aviorikosta.. Mies on pyytänyt minua laittamaan sen sormeen, kun olemme vierailleet miehen vanhemmilla. Olen suostunut pitkin hampain, he kun eivät tiedä vielä mitään ja aion antaa miehen itse kertoa aikanaan, kun katsoo olevansa siihen kypsä. Minulla on ollut silloin paha olla ja on tuntunut ikävältä teeskennellä.

Minusta tuntuu kyllä pahalta sekin, kun näen miten paljon mies toivoo että voisimme vielä jatkaa. En kyllä voi enää. Eroaminen tuntuu pahalta, mutta vielä pahemmalta tuntuu se, mitä mies on tehnyt. Teeskenteleminenkin tuntuu pahalta. Omien tuntemusten tukahduttaminen tuntuu pahalta.

4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Mä nappasin molempien sormukset jemmaan heti alkushokissa. Mies ei ole juuri koskaan omaansa edes pitänyt (nytpä tiedän miksi...) ja alkoi omani ällöttää.. Mutta töissä pidän silloin tällöin jotain sormuksia.. Koska siellä feikkaamisen on jatkuttava.. Ehkä parina päivänä viikossa eikä ole kukaan kysellyt kun teen tuollei. Vapaa-ajalla en pidä ollenkaan, tietenkään enkä sukulaisten luona.

Riski Rouva kirjoitti...

Minäkin otin sormukseni pois heti kun pettäminen selvisi minulle. Mies on omaansa pitänyt jatkuvasti, mutta eipä sen käyttäminen pettämistä estänyt..

Anonyymi kirjoitti...

Tästä voisi melkein tehdä bluesin nimeltä "mies toivoo vielä".Kieltää näköjään koko tilanteen ja ajattelee, että kyllä se siitä ajan kanssa rauhoittuu.Loppujen lopuksi siis ei todellakaan halua edes ajatella asiaa tai keskustella asiasta ihan vakavasti.Minulle tulee kyllä mieleen, että hän saattaa olla melko egoistinen, kun ei ihan selvät sanat mene perille ja tee tuon suurempaa vaikutusta.
Tuo sormushomma on kyllä ihan sinun päätettävissäsi. Symboloiko sormus edelleen ikuista rakkautta ja loppumatonta liittoa?

Riski Rouva kirjoitti...

Olitkin näköjään kirjoittanut samaan aikaan, kun itse tein uutta teksitä. Heh, blues voisi olla hauska ajatus. :)

Mies ei kyllä tosiaankaan tunnu ymmärtävän mitä olen sanonut, haluaa jatkaa ja maanittelee. Maanittelun ja suostuttelun hän kyllä osaa, sen tuloksesta vähän tuossa juuri kirjoittamassani tekstissä.

No ainakaan tuo nykyinen sormukseni ei ikuista rakkautta ja loppumatonta liittoa merkitse. Sitä nimenomaista sormusta en aio missään tapauksessa enää käyttää, vaikka jatkaisimmekin.