keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Ulkokuori voi hämätä

Tapasin eilen erään ihmisen pitkästä aikaa ja hän oli jälkeenpäin kommentoinut minua sanoen, että näytin tosi hyvältä, energiseltä ja pirteältä. Ulkokuori voi todellakin hämätä, sillä nuo adjektiivit eivät omasta mielestäni kuvaa minua pätkääkään tällä hetkellä..

Itsesäälissä kieriskeleminen ei tosin auta minua ollenkaan, joten päätin suoristaa ryhtini, nostaa leuan ylös ja kohdata tulevaisuuden haasteet. Asiat nyt vaan täytyy selvittää, jotta elämässä pääsee eteenpäin. Paikallaan tarpominen ja päätösten pakoilu ei edistä hyvinvointiani, mutta pieni aikalisä tekee hyvää tässä(kin) asiassa. Päätin etten anna minkään pilata joulumieltäni, mutta viimeistään ensi vuoden alussa nostan kissan (ja koiran) pöydälle ja tämä parisuhdeasia selvitetään juuria myöten. Joulurauha ja ihmisillä hyvä tahto. Tai sitten se hämäävä ulkokuori..

2 kommenttia:

Manta kirjoitti...

Minä olen kertaalleen eronnut. Älä loukkaannu, mutta minun mielestäni sinun suhteestasi on pohja poissa. Pettäminen on tosi vakava asia. Ihan kokonaan en ole kirjoituksiasi lukenut, mutta olen ymmärtänyt, että miehesi ei ole tapahtuneesta niin pahoillaan kuin sinä.

En ymmärrä, miten pysyt pitämään kulisseja yllä joulun yli. No, ihan hyvä niin, siitä hatun nosto sinulle.

Kun minä erosin (mieheni ilmoitti joulu-aattona, että hänellä on toinen), ei hän enää ollut yhtään yötä saman katon alla kanssani. Ero on raskas prosessi, mutta siitä pääsee yli. Minulla se otti 5 vuotta. että varmaan lohduttaa sinua kamalasti...

Mutta olen rinnallakulkijasi... Tiedän kaikki nuo tunteet ja tilanteet. Tsemppiä! Ja yritä nyt vähän kaivaa sitä joulumieltä...

Riski Rouva kirjoitti...

Kiitos Manta tsemppauksesta ja kommentistasi. En loukkaannu, suhteella pitää olla vankka pohja jotta se voisi toimia. Pettämisellä sen saa murentumaan ihan tuosta vaan. Ja kun kyseessä ei edes ole mikään yhden kerran humalahölmöily, vaan pitkään jatkunut suunnitelmallinen petos. Mies sanoo katuvansa, toivoo ettei olisi sitä koskaan tehnyt, mutta sanoihan hän kirkossakin tahtovansa rakastaa minua myötä- ja vastoinkäymisissä.. ja kuinkas siinä sitten kävikään. Löysi tiensä toisen naisen syliin muutaman viikon kuluttua aamenesta.

Hienoa että olet selvinnyt erosta. Se on varmasti raskas kokemus, mutta joskus se vain on kestettävä. Miehesi olisi kyllä voinut kertoa asian paremmalla hetkellä, jouluaatto on aika huono ajankohta kertoa tuollaista..

..vaikka mistä sitä tietää minkälaista draamaa tähän jouluun täällä meillä syntyy. Jää nähtäväksi.. Yritän kuitenkin kaivella sen joulumielen jostakin. :)